Sunday, February 19, 2012

Lesen kereta..Satu keperluan atau kehendak?


 Di zaman yg serba maju ne...terutama bagi yg tinggal di ibukota...memiliki lesen kereta bagi isteri bekerja adalah satu keperluan atau kehendak..?

Rata-rata kaum isteri bekerja sudah memiliki lesen kereta dan menggunakan kereta dengan memandu sendiri untuk ke tempat kerja...Bila ada lesen kereta..kaum isteri tidak perlu mengharapkn kaum suami untuk hantar  mereka ke tempat kerja...tp,kalau satu tempat kerja ok la..leh pergi kerja sekali...bg yg jauh mcm aku...suami di UM bangsar sana..aku cuma di felda jln maktab ne je..walaupun sehala...tp,agak terkejar2 juga bile time pagi..

Antara-antara SEBAB yang mengalakkan dan meng'wajib'kan aku untuk aku amik LESEN KERETA..

1. Laki aku xyah terkejar2 pagi...untuk hantar aku ke opez..kesian kadang tgk...asyik lmbt je kdg..
2.Jika  kecemasan.bayangkan suami demam dn xlarat nk bangun..tengah malam pulak...dengan aku yg xde lesen...kelam kabut..panik dibuatnye juge..tp,jika aku dh ada lesen nnti..terus  bawak laki ku ke klinik berdekatan..xyah harapkn org..wpun mak ayah aku dkt je ngan umah...
3.Sebab yg paling besh..klu weekand..laki sibuk dengan aktiviti die..apa lagi aku n mia amik kunci kete.dn leh g tempat yg nak dituju..xde la boring bile laki xde kt umah cm skunk..huhu....
3.Lagi kalu terpakse balik lmbt aka overtime..xyah suruh laki tunggu kt bawah...relax je wat kije....
4.Mudah untuk aku kemana saja....24 jam..janji ada duit untuk isi minyak...nak beli barang ke..shopping ke..apa2 je la...
5.Kalau anak dh sekolah..senang nk hantar die...

Hm..tu la antara sebab2 utama yg meng'wajib'kan aku amik lesen..So, zana bile ko nak amik ne..xreti2 lagi nak daftar kelas memandu..Imkeda dekat je ngan umah...malu je ko xde lesen keto..dak2 opez ko majoriti ada lesen...huh...insyaALLAH...akan sampai masanye nnti..Post ne antara pembekar semangat untuk aku amik lesen memandu....Chaiyok..chaiyok....

No comments:

Post a Comment