Monday, April 30, 2012

Hari Pekerja 2012

Hari ne 1 Mei adalah Hari Pekerja seantara Malaysia . .

Kepada semua yang bekeja Selamat Hari Pekerja diucapkan..Biar apa2puwn pekerjaan yg kite lakukan..pastikan ianya daripada sumber yang halal . .baru la berkat duit gaji kite tiap2 bulan...

Tema Hari Pekerja bagi tahun 2012 berbunyi begini.."Pekerja Berinovatif Penggerak Transformasi"..Chewah...Inovatif ke ko zana...huhu...

Cete pasal hari pekerja ne..aku juga seorang pekerja..mcm korang sume gak..yea la kn kalo xkije mana datang duit weiii...nak bayar ansuran rumah...ansuran kete...bil itu ini....makan..pakai...dn macam2 lg la kn...Tu sume perlukan duit kn...Duit...Duit..Duit je la..Ada duit semu leh jadi...xde duit..ko dok la diam2 je..huhu....

Alhamdulillah..kalau ikut kalendar hari ini...aku dh bekerja di Felda Technoplant Sdn Bhd selama 7 tahun gak la..Lama jugak la kiranya kn..Makna kata umur aku 22 tahun aku dh di situ. .

Ok.. Jom kite buat2 tengok perjalanan si zana ne sebagai pekerja. Bagus sgt kt die tu..

Tahun 2000 - Habes Sijil Pelajaran Malaysia (SPM)

Tahun 2001
Jan - Mei 2001 - Sempat bekerja sementara kat Pusat Pakaian Hari-Hari Taman Permata, Ulu Klang sebagai jurujual...Okla just nakj carik pengalaman dan kumpul duit skit..

Tahun 2001 - 2004
Mei 2001 hingga April 2004 -Sambung belajar kat Kolej Yayasan Melaka..Amik Diploma Pengurusan di bawah Universiti Teknologi Malaysia..Ayah aku beriya2 nak aku belajar disini...Alhamdulillah aku berjaya gak abeskan Diploma aku kt situ..Kira 3 tahun jugakla aku bermastautin di Melaka . .
Mei hingga November 2004 - Habes belajar terus dapat kije dekat Zuliza Bina Sdn Bhd kat Taman Keramat Au2...Ok la..carik pengalaman kije pejabat pulak..
Dis 2004 -  Dapat kije kat FELDA Technoplant hingga sekarang..

Tu je la..xla banyak sgt pengalaman kije aku..Tahap biasa2 je kn..xmcm korang kn..mesti lg hebat dan menarikkn..

Apa2pun aku bersyukur kerana aku masih setia di sini...Menerima kenaikkan gaji dn bonus tiap2 tahun..Disamping kawan2 dan bos2 yg ok dn baik..Wa sayang sama lu la..erk..tiba rock pulak...

Apa yg penting aku dikelilingi kawan2 sekerja yg banyak membantu dn memberi kerjasama..Bile kite dalam satu team..kite kena ada sifat berkerjasama dan tolong menolong br la kuat team kite tu kn..Bak kata wonderpets...Apa yg penting KERJASAMA..huk..huk...Yeala kn...jangan kije ko...kije ko je...Tolong la kwan2 lain yg mungkin tengah byk kije...wpun bile ko tolong tu..ko xla dpt gaji lebih..tp, pahala dijanjikan Allah swt utk ko..insyaALLAH..so, jgn la berkira kije...ok..Dengar tu zana...jgn ckp je lebih...

Ok la..busan lak korang baca cete aku ne lama2 kn....mesti byk lg blog menarik yg korang nk tgk kn..Ok la aku puwn nak sambung wat kije rumah...hari ne kn cuti..so amik peluang nak kemas rumah la...xkn asyik nk menghadap menatang ne je kn..

Orait jumpe lg..Time kasih la sbb membaca coretan aku yg ntah apo2 ne..

Selamat Hari Pekerja dan Selamat Bercuti . .








2 comments:

  1. zana, kita same age? ingatkan Zana lagi muda...(saksikan cik zana kembang hidung dah...hehehe) gurau je....

    ok, kalau felda tecnoplant nak acct exect,panggil I k...hehehehehehe..

    ReplyDelete
  2. a'a la..kite sebaya ler..hehe...muda?kamu puwn nmpk muda..untung kn org badan kecik..kita maintain k sampai bile2..huhu...

    wat masa ne technopant xmo pakai org lg..tp,fgvh mungkin nak pakai tu...try la..hehe...

    ReplyDelete