Sunday, January 15, 2012

Kisah Cinta Kami . .(Episod 1)



Apa yang aku tahu pasal cinta?
Cinta..??Ada org kata cinta itu indah..dan ada juga org kata cinta itu buta..Sejauh mana kite menilai cinta..cinta bagiku memberi sinar bahagia jika kite pandai menjaganya...Apa2pun cinta sejati yang hakiki hanya kepadaNYA..

Cerita pasal perjalanan aku mencari cinta mungkin tak sehebat korang kot. Akunye kisah cinta biasa2 aje..Tp,sebelum aku kenal dia..aku dah jumpa macam-macam jenis lelaki...baik yang kaki pow duit..kaki amik kesempatan..kaki kuat cembura buta dn macam-macam lagi la..Alhamdulillah pada Ogos 2005 Alalh swt pertemukan aku dengan dia..

Kat mana tempat pertemuan kami erk?
Pasangan-pasangan bercinta yang lain biasanya jumpe di taman-taman...atau shopping complex..atau di pejabat mahupun kolej atau sekolah...Berbeza dengan aku kami bertemu di alam maya...kira ala-ala cinta mukabuka...Masa tu Fb mungkin belum famus mcm skunk..zaman aku dulu...zaman Myspace atau Friendster..So, aku kenal die di Myspace..Dia  yang start tegur aku dengan menghantar comment kt myspace aku..Mula-mula macam malas nak layan..Tp, tergerak ati gak nak balas comment dia..terus kiteorg bertukar no.hp..Di awal perkenalan cuma kawan biasa je atau lebih kepada kawan baik..aka bff la konon..Pasal die pendengar setia aku..Selalu aku cete pasal masalah dengan boyprend..Especially masa aku kenal nagn die aku dh ada boyprend puwn..Tp,jodoh nagn boyprend aku tu xpanjang...terus lepas tu dia cucuk jarum..dan bermulala bait-bait percintaan antara kami...chewah...

Pada permulaanya aku tak letakkan harapan yg tinggi dalam hubungan aku ngan dia...almaklumlah sebelum ne hampir 10 kali aku putus cinta...Aku sedikit fobia aka keciwa..Tp.. aku cuba juga untuk menyelami hati die..dan akhirnya cingta kami dapat bertahan sehingga 3 tahun lamanya...Dan..mungkin dia lah jodoh yang aku cari-cari selama ini..dan tanggal 14 Mac 2009 kami selamat disatukan dengan  berwalikan ayah ku sendiri. Masjid Muaz Al Jabar, Setiawangsa..menjadi saksi cinta kami bersatu...Syukur Alhamdulillah....


Hm..ok la..malas nak bebel panjang-panjang...busan nti..So,..korang layan la gambar-gambar kahwin kiteorg sampai lebam.hehehe...



So, korang doakanlah kebahagiaan kami hingga ke hujung usia.Orait.

Oppsss..ada episod 2 la..So..tunggu yeaa...

Tata....

No comments:

Post a Comment